Mõttetoad


Mõttetoas saavad kokku antud teemast huvitatud inimesed, et osaleda ühises arutelus. Igas mõttetoas saab lisaks vestlusjuhile kaasa rääkida 15 inimest. Kaardistatud mõtted ja ideed esitletakse lõpus kõigile osalejatele.

Mõttetoad on avatud kõikidele - nii koolide esindajatele, õpetajatele, lapsevanematele, ametnikele kui ka teistele huvilistele üle Eesti.

NB! Kohtade arv piiratud! Registreeri end aegsasti siin.

1. Kogukonna kaasamine ja jätkusuutlikkus - “Kuidas tagada kogukonna aktiivsus kohalikus koolis? Kas ja kuidas kaasata kogukonnaliikmeid?” Selles mõttetoas räägivad kaasa Gaia kooli inimesed Toomas Trapido, Marit Otsing-Saar, Kaja Karu-Espenberg. 

2. Väljaspool kooli õppimine - “Koduõpe kui ainus lahendus või koduõpe kui alternatiiv? Mis kuvand on koduõppel tänases Eestis? Huvikoolide roll koolihariduses? Kas kool segab kalal käimist või kalal käimine koolis käimist?”. Selles mõttetoas jagavad kogemusi oma laste õpetajad Liina Luure ja Evelin Sedrik, Tartu Võlukooli asutajaliige Katrin Saage, Eesti haridusteadlane ja andekate laste uurija Viire Sepp. 

3. Elva valla koolid - “Tuleviku koolivõrgu võimalused Elva vallas”. Oma visiooni pakuvad Elva valla abivallavanem Marika Saar, TERA Peedu kooli juht Kerstin Kesler ja Hariduse Edendamise SA liige Urmo Uiboleht. 

4. Külakoolid - “Tark haridusvõrk 21. sajandi Eesti külas - mida teha ja kes teeb?” Eesti 21. sajandi külade tark haridusvõrk läheb võimalikult laste kodu lähedale, kasutades selleks erinevaid uuendusi ja kõige tänapäevasemat teadmist kvaliteetsest põhiharidusest. Milline tark haridusvõrk täpsemalt võiks olla ja kuidas selleni jõuda, seda arutamegi Liisa-Lota Kaivo abil (algatuse "Igasse külla oma kool!” eestvedaja, Harmi haridusseltsi liige ning Emajõe lodjaseltsi arendusjuht).

5. Õpetajate kogukond. “Õpetajalt õpetajale - hingelt ära.” Toimetulek igapäevatöö väljakutsetega. Heade kogemuste jagamine. Ämbrid, pärlid, pisarad ja naer. Südameid puistavad ja hingi avavad Peedu kooli õpetajad Anneli Armus-Juhkam ja Helen Altin-Ilves. 

6. Emotsioonide juhtimine. “Kes juhib õpetaja emotsioone? Õpetajatöö ei jäta külmaks ei õpetajat, last ega lapsevanemat. Ootused õpetajale on kõrged ja lahknevad. Iga päev pakub võimalusi end paremini tundma õppida. Emotsioonidest ei pääse.” Mõttetoas aitavad tundeid lahata Väike-Werrone kooli üks rajajatest Pille Sõrmus ja Peedu kooli õpetaja Marika Odar.