Meie inimesed

Marika, 1. klassi õpetaja

Õpetaja Marika on töötanud lastega vanuses 3-13 juba alates laulvast revolutsioonist. Ta peab oluliseks aidata lapsel esmalt lahti mõtestada ümbritsevat maailma ja toetada uute tahkude avastamisel. Õpetajana annab Marika edasi seda, mida ise armastab ja väärtustab ehk mitmekesiseid tegevusi ja uusi teadmisi seotuna läbi muusika, looduse ja käelise tegevuse, seejuures iga õpilast märgates, mõistes ja toetades. Marika on eriliselt mõjus läbi eeskuju, olles alati tasakaalukas, oma ütlemistes ja tegemistes läbimõeldud ja väga empaatiline. Kolleegina on Marika väga soe ja avatud. Mõnele võib tulla üllatusena, et selles korrektses ja väga süsteemses õpetajas on tegelikult peidus paraja vürtsikusega peen huumorimeel.

Mariia, 2. klassi õpetaja

Mariia avatus uutele väljakutsetele on suisa imekspandav. Nii juhtuski, et lisaks vene keelele hakkab Mariia toimetama ka 2. klassi õpilastega. Keelekümblus on Mariia jaoks igapäeva osa, sest tema kodus kõlab lisaks eesti keelele ka ukraina keel ning oma tütrele õpetab ta mõlemat. Õpetamise juures peab Mariia oluliseks koostööd õpilastega ning ühise õpiraja loomist. Mariia on nagu hunt kriimsilm, kelle pagasist võib lisaks õpetaja kutsele leida veel ka jumestaja ja massööri paberid. Mariia naudib uute oskuste õppimist ja enesearendamist ning just sellel põhjusel ei leia teda kuigi sageli niisama kodus istumast. Traditsioonid on Mariiale samuti väga olulised ning enda perega tähistavad nad nii Ukraina, kui ka Eesti tähtpäevi. Enda siiruse, pealehakkamise ja soojusega on Mariia juba suutnud meie südametesse pugeda.

Kaili, 3. klassi õpetaja

Kaili on rahulik ja rõõmsameelne inimene, kelle jaoks on oluline, et iga laps tunneks end koolis hoituna ja julgeks õppida läbi eksimuste. Õpetajana alustades kannab ta endas sügavat soovi tuua õppimisse mängulisust, avastamisrõõmu ja looduslähedust.

Tema eesmärk on luua klassiruumis turvaline ja toetav õhkkond, kus õpilased tunnevad, et neid märgatakse, toetatakse ja nende tugevusi väärtustatakse. Õppetöösse põimib ta erinevaid meetodeid ja ülesandeid, mis aitavad hoida laste huvi ning toovad vaheldust igapäevasesse õppimisse – olgu selleks siis mängulised tegevused klassis või õuesõpe looduses.

Kolleegina on Kaili avatud ja sõbralik. Ta on abivalmis ja koostööle orienteeritud. Tema rahulik olek, rõõmsameelsus ning oskus märgata iga lapse eripära annavad märku õpetajast, kellel on palju potentsiaali ja ees ootamas palju häid hetki. 

Kirsi, 4. klassi õpetaja

Kirsi suudab enda tegevustes olla alati nii vaikne ja rahulik, et ei märkagi, kui tal on juba midagi uut ette võetud. Kirsil oleks nagu mitu paari käsi, sest ta jõuab hirmus palju. Ta sõidutab lapsed bussiga seiklema, sordib, planeerib ja organiseerib, tõstab diivaneid ümber, lennutab ideid, juhendab lapsi ning toetab kolleege. Kirsist õhkub soojust ja lahkust, mis paistab igale majja sisenenud külalisele juba kaugelt silma. Sedasama siirust ja energilisust saab näha ka Kirsi eelkoolitundides, kus ta koos meie kõige pisematega toimetab. Kirsi tohutu optimism ja pealehakkamine ei lase tal aga kunagi asjadele “Ei” öelda, vaid juhib teda alati uutele ja põnevatele lahendustele, et ikka kogu koolipere elu veelgi mõnusamaks muuta! Seega ei saa olla üllatuseks, et Kirsi haaras ka võimalusest taas õppima minna, mistõttu saab ta juba sellest õppeaastast koos 4. klassiga õpitut rakendama hakata. Soovime sulle lennukaid ideid!

Airi, 5. klassi õpetaja ja inglise keele õpetaja 2. klassis

Airi on nagu tulesäde, mis mööda Peedu kooli ringi vilksab, nii et aeglasemal silmal on tema liikumisi isegi raske tabada. Küll on ta õpilasteni viimas äärmise põhjalikkusega ettevalmistatud uudset tehnoloogiat rakendavat põnevat üldõpetustundi, siis küpsetab kohvikutepäevaks piparkoogimaitselisi pulgakooke, vahepeal on korda saanud kõik korrastamist vajavad käsitööriiulid ja justkui muuseas on lasteringi mudilastega lauldud ja mängitud hoopiski inglise keeles. Airi käes liigub kõik justkui mängleva kerglusega ja energiast ja ideedest pole tal seni veel puudu tulnud. Õpetajana on Airile tähtis, et kõik lapsed oleksid tunnis kaasatud ja saaksid toimetada just neile sobival tasemel. Tema kohvitassi peal peaks seisma kiri: “Mina olen Airi. Mis on Sinu supervõime?”

Madli, 6. klassi õpetaja

Madli on Peedu kooli õpetajate hulgas üks pesamunadest, kuigi tema tasakaalukus ja rahulik olek seda esmapilgul eeldada ei lubagi. Madli väärtustab väga laste omavahelisi suhteid ja soovib neile eeskujuks olla. Me ei kahtle, et see nii ka on, kuna näeme igapäevaselt, kuidas ta märkab kõiki õpilasi, analüüsib olukordi ja leiab hea kontakti ühtviisi nii koolipere nooremate liikmete kui ka teismelistega, kolleegidest rääkimata. Madli eesmärk õpetajana on luua avastusi täis õpiprotsess ja toetada igat õpilast tema arengu juures. Siinkohal tuleb kindlasti kasuks Madli süsteemsus. Kolleegina on ta ääretult koostöine, usaldusväärne ja aktiivne. Madli on alati avatud uutele ideedele ja mõtetele ning sarnaselt mõne teise õpetajaga Peedu koolis, on ka tal raskusi “ei” ütlemisega.

Karina, 1. ja 3.-6. klassi inglise keele õpetaja

Inglise keele õpetaja Karina sõbralik, lastekeskne ja lahke loomus lubas tal kohe esimesest päevast peale meie kooli vaevata sulanduda ning laste südamed võita. Eks ole ka tema kogemuspagas inglise keele õpetajana juba üsna mahukas. Karinat nähes võid olla kindel, et ta kostitab Sind lahke naeratusega ning juhul kui ta parajasti tundi ei kiirusta, teeb ta ühtmoodi vabalt juttu nii õpilaste, vanemate kui kolleegidega. Karinal on ka mitmeid varjatud andeid, mille tunnistamist me pingsalt ootame - näiteks tema võrratu lauluhääl, mis võtab välja ka kõige nõudlikumad noodid. Lisaks laulmisele huvitub Karina reisimisest ja infotehnoloogilistest maailmast. Lapsed saadab ta tunnist ära soovitusega: “As you go on your way, don’t forget to smile today!” Võtame seda kuulda meiegi!

Erika, I , II ja III kooliastme õpetaja

Kui on vaja valida raamatut, mida järgmiseks lugeda, võib alati pöörduda Erika poole. Ta on palju lugenud, laia silmaringiga ja oskab igaühele midagi sobivat soovitada. Erikale on õpetajana oluline lastele erinevate näidete abil seoseid luua. Ta arvestab alati laste soovidega ning on valmis nendega ette võtma põnevaid tegemisi. Erika rahulik olek ja sõbralik meel mõjuvad rahustavalt ka energilisematelegi. Tema eriliseks tugevuseks on lastes ajaloo vastu huvi äratamine. Ajalootundides räägib Erika palju põnevaid lugusid, mis köidavad nii väiksemate kui suuremate õppurite tähelepanu. Lisaks on Erika filigraanne kalligraafias - seda oskust jagab ta huvitunnis õpilastelegi ning kõik tähtsad kirjalikud ülestähendused koolis on just Erika tehtud. 

Martin, muusikaõpetaja ja eelkooli õpetaja

Meie hääled ja pillid on enda valvsa pilgu alla võtnud Martin, kes usub, et meie enda pärimusmuusika peaks jõudma nii suurte kui ka väikesteni. Oma rõõmsa ja siira olekuga on Martin loonud enda tundides toetava ja julgustava keskkonna kõikide õpilaste jaoks. Tundidest kostuvad lauluhääled ja laste rõõmsad kilked lubavad arvata, et Martini rõõm laulmisest ja muusika sees toimetamisest on jõudnud ka meie lasteni. Lisaks õpetajaametile tegutseb Martin ka väga mitmes bändis, millega aktiivselt muusikat tehakse ja esinemas käiakse. Olgu need siis lõkkeõhtud, aktused, muusikapäevad või lihtsalt koosviibimised, Martin suudab alati üllatada ja luua hubase meeleolu oma imelise lauluhääle, kitarrimängu ja sooja naeratusega.

Triin, huvijuht ja 7. kl õpitee mentor

Triin on õppinud Viljandis kogukonnaharidust ja huvitegevust. Spetsialiseerus seikluskasvatusele, st tema jaoks on oluline pakkuda noortele emotsioone, mida hiljem üheskoos uuteks teadmisteks mõtestada. Et noored ületaksid enda hirme ja tunneksid eduelamust. Triin näiteks kardab konni.

Triinu meelest parim kasvatus on eeskuju ja seda proovib ta hästi kangesti meeles pidada. Tal on tunne, et toimiva ja toetava kogukonna olulisust noore arengule alahinnatakse meeletult, kuigi see on vägasuperoluliseltmeeletult oluline. Triinu soov on, et noored oleksid empaatilised ja julged ning hoiaksid teineteist.

Triinule meeldib koolitöö puhul selle sisukus, st sellel on pikaajaline mõju. See, kuidas me täna noortega suhtleme ja neisse suhtume, mõjutab neid endi leidmisel ja endaks kasvamisel ka aastaid hiljem. Olgem siis arukad ja heaks eeskujuks.

Anete, b-keele õpetaja ja III kooliastme arendusjuht

Tiina, eripedagoog

Tiina omab õpetajana hindamatut kogemustepagasit. Pikk kogemus ja omandatud logopeed-eripedagoogi eriala teevad Tiinast asendamatu abilise kolleegidele ning läbi selle saab toetatud iga Peedu kooli õpilane. Tiina tugevusteks on hea suhtlemisoskus  ning kiire õppimis- ja kohanemisvõime. Ta leiab lastega hõlpsasti ühise keele ning tema juures saavad “pihil käia” kõik soovijad. Tiina ei ütle kolleegide hulludele plaanidele kunagi “ei”. Kui õpetajad leiavad, et saalinurka sobiks tipitelk, on Tiinal osava käsitöölisena see paari päevaga tehtud. Kolleegid näevad temas avatud meele ja positiivse ellusuhtumisega inimest, kellel on julgust ja tahet oma elus ette võtta muutusi. Tiina särtsakus ja terav huumor muudavad põnevaks ka kõige igavamad koosolekud!

Liina, kooli- ja kogukonnamaja perenaine ning loomi kaasava õppe koordinaator

Liina on Peedu kooli juures olnud algusest saadik. Ta on esimese Peedu kooli vilistlane ning praeguse Peedu kooli üks alg- ja tugisammasteks. Viimasel ajal võib tõele au andes Liinat pigem näha Olafi või Jürka seltsis - need on ainult mõned kooli kõrval elavad ponid, kes on võitnud Liina südame. Lisaks jälitab Liinat õues tihti häälekas lambakari, mõned kalkunid ja kogemata lahti pääsenud hiidküülikud. Koolimajas sees aga kuulab ta alati kõik suured ja väikesed inimhinged ära ja leiab tihti teistmoodi mõtte või vaatenurga. Teemadering, mida Liina valdab, on pikk ja lai, tigude hingeelust parima juukselõikuseni välja. Olgu see suvekool, teadusring, huvitund või ukulele - Liina on varmas kõiges kaasa lööma ja oma teadmisi jagama.

Ülle, psühholoog

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on ulle_sarg.jpg

Ülle on Peedu kooli "vanaema" ja üks kooli loojatest. Ta on õppinud psühholoogiat ja töötanud mitmetes erinevates koolides. Töised aastad on andnud Üllele väärtusliku kogemustepagasi, milles jätkub nõuandeid ja tuge kõigile, kes murega tema poole pöörduvad. Ülle juhindub oma töös põhimõttest, et lapsed oleksid toetatud parimal võimalikul moel, mis tähendab alati koostööd vanemate ja õpetajatega. Lisaks hoiab Ülle kõrgel kodukoha kultuuriloo lippu ning hoolitseb selle eest, et uued ja noored kolleegid teaksid kõike Teofrastusest, Nuti veskist ja Kirjanike Liidu suvekodust. Hästi tore on ka Ülle komme sünnipäevalastele meepurgike kinkida, mida üle andes ta ütleb: “Kingin Sulle lilled purgis.”

Anna-Liisa, õppejuht

Anna-Liisa on TERA Peedu kooli esimene õpetaja ja see ütleb ta kohta nii mõndagi. Ta teab miks see kool üldse loodud sai. Tunneb me hinge-elu läbi ja lõhki. Ta on laadimispausilt tagasi ja tal on taas hulgaliselt häid mõtteid kuidas koolielu veelgi rikastada. Anna-Liisa soov on luua foon, kus on turvaline olla, luua taustameeleolu, mis toetaks ja hoiaks. Et iga laps saaks olla tema ise. Kõige olulisemaks peab ta seda, et nii lapsed kui õpetajad oleksid koolis toetatud ja jääksid terveks, nii vaimselt, emotsionaalselt kui füüsiliselt.

Kersti, koolijuht

Koolijuht Kersti sobib Peedu sambla ja mändide vahele nagu valatult. Mõnes õuevahetunnis Kerstit kohates võite arvata, et olete silmanud haldjat. Kuid ärge laske tema sahisevatel seelikutel ja malbel naeratusel end eksitada, tegemist on siiski ääretult põhjaliku ja sihikindla inimesega, kes võimestab ühtviisi edukalt nii suuri gruppe kui ka üksikisikuid. Pärast Kerstiga vestlemist tunned end täidetuna uue energiaga, ta oskab sind osavalt suunata lahenduste leidmisel. Tema asjalikkus soojendab kõigi temaga koostööd tegevate inimeste südameid. Kersti märkab laste isikupära ja tema südameasjaks on iga lapse sujuv haridustee, kus nad on toetatud ja väärtustatud. Ei ole välistatud, et mõnikord pärast tööpäeva lõppu haarab ta kunstitarbed, istub konnatiigi kaldale ja lõuendile saab kantud Peedu looduse lummav võlu.