Meie inimesed

Kersti, koolijuht

Koolijuht Kersti sobib Peedu sambla ja mändide vahele nagu valatult. Mõnes õuevahetunnis Kerstit kohates võite arvata, et olete silmanud haldjat. Kuid ärge laske tema sahisevatel seelikutel ja malbel naeratusel end eksitada, tegemist on siiski ääretult põhjaliku ja sihikindla inimesega, kes võimestab ühtviisi edukalt nii suuri gruppe kui ka üksikisikuid. Pärast Kerstiga vestlemist tunned end täidetuna uue energiaga, ta oskab sind osavalt suunata lahenduste leidmisel. Tema asjalikkus soojendab kõigi temaga koostööd tegevate inimeste südameid. Kersti märkab laste isikupära ja tema südameasjaks on iga lapse sujuv haridustee, kus nad on toetatud ja väärtustatud. Ei ole välistatud, et mõnikord pärast tööpäeva lõppu haarab ta kunstitarbed, istub konnatiigi kaldale ja lõuendile saab kantud Peedu looduse lummav võlu.

Anneli, III kooliastme õppejuht, koduõppe koordinaator, noppeõppe kujundaja ja arendusjuht 

Annelil on ideid nii palju, et kolleegid imestavad tihti, kuidas need erinäolised mõtted kõik tema sisse ära mahuvad. Eriti vahva on aga see, et Anneli teeb need ka teoks. Seega on üpris tavaline, et tal on enamasti käsil 8 projekti ja umbes sama palju peas ootel, lisaks kütab ta ära koolikatla, asendab inglise keele tundi ja lülitab tagasi sisse vahepeal koolimajast ootamatult lahkunud elektri. Kõige rohkem on Anneli tegelikult visionäär, kes näeb, kuhu ja kuidas liikuda ja ei jäta seda kindlasti enda teada. Üheks tema suuremaks võimeks on empaatiavõime - Annelile on olulised inimesed, nii väiksed kui suured ning nende heaolu. Tema julgus teiste eest seismisel jääb silma kõigile, kes temaga kokku puutuvad. Annelil on arvamus iga teema kohta ja lahendus igale murele. Ainult et enne kui hakkad oma murega tema poole pöörduma, veendu, et ta on ära joonud rohke suhkruga maitsestatud kange hommikukohvi!

Marika, 1. klassi õpetaja

Õpetaja Marika on töötanud lastega vanuses 3-13 juba alates laulvast revolutsioonist. Ta peab oluliseks aidata lapsel esmalt lahti mõtestada ümbritsevat maailma ja toetada uute tahkude avastamisel. Õpetajana annab Marika edasi seda, mida ise armastab ja väärtustab ehk mitmekesiseid tegevusi ja uusi teadmisi seotuna läbi muusika, looduse ja käelise tegevuse, seejuures iga õpilast märgates, mõistes ja toetades. Marika on eriliselt mõjus läbi eeskuju, olles alati tasakaalukas, oma ütlemistes ja tegemistes läbimõeldud ja väga empaatiline. Kolleegina on Marika väga soe ja avatud. Mõnele võib tulla üllatusena, et selles korrektses ja väga süsteemses õpetajas on tegelikult peidus paraja vürtsikusega peen huumorimeel.

Mariia, 2. klassi ja vene keele õpetaja

Mariia avatus uutele väljakutsetele on suisa imekspandav. Nii juhtuski, et lisaks vene keelele hakkab Mariia toimetama ka 2. klassi õpilastega. Keelekümblus on Mariia jaoks igapäeva osa, sest tema kodus kõlab lisaks eesti keelele ka ukraina keel ning oma tütrele õpetab ta mõlemat. Õpetamise juures peab Mariia oluliseks koostööd õpilastega ning ühise õpiraja loomist. Mariia on nagu hunt kriimsilm, kelle pagasist võib lisaks õpetaja kutsele leida veel ka jumestaja ja massööri paberid. Mariia naudib uute oskuste õppimist ja enesearendamist ning just sellel põhjusel ei leia teda kuigi sageli niisama kodus istumast. Traditsioonid on Mariiale samuti väga olulised ning enda perega tähistavad nad nii Ukraina, kui ka Eesti tähtpäevi. Enda siiruse, pealehakkamise ja soojusega on Mariia juba suutnud meie südametesse pugeda.

Kristi, 3. klassi õpetaja

Kristi soe naeratus loob sõbraliku ja toetava õhkkonna kohe esimesest hetkest, kui sa teda näed. Tema malbe loomus ja hell pilk vaigistab ka kõige tormisema tundepuhangu, kuid kui tarvis, siis oskab ta ka väga selged piirid maha märkida.  Kristi lai silmaring ja uudishimu nakatab kõiki ta ümber, maailm läbi tema silmade on veelgi põnevam ja õpilased saavad tänu kaasahaaravatele tundidele kõigest sellest ka osa. Kristi ellu kuuluvad loomulikult ka loomad,  sest lisaks Aafrika teole klassiruumis ja kõikidele loomadele koolimaja ümber, on Kristil veel endal kodus päris mitu lammast ja hulgaliselt kanu, kelle eest hoolt kanda. Kuna Kristi suudab hoida enda ümber ka teatavat salapära, siis hoiame pilgud teravad ja salvestame kõik selle, mida teilegi edaspidi jagada.

Marit, 4. klassi õpetaja ja inglise keele õpetaja 2. klassis

Mariti supervõimeks on ülikiire kohanemisoskus uutes olukordades. Seda näitab tema julgus võtta vastu väljakutseid ja soov uusi teadmisi omandada. Lisaks 4. klassiga toimetamisele on Marit võtnud enda tiiva alla 2. klassi, kellega koos õpitakse inglise keelt. Tänu kiirele kohanemisele suudab ta seltskonda sulanduda märkamatult ja väga loomulikult.  Marit märkab inimesi enda ümber ning tal on soov igaüheni jõuda. Lisaks leidub Maritil palju häid mõtteid, millest tervel kooliperel palju rõõmu. Mariti jaoks on õpilased võrdsed kaasteelised, kellega koos maailma avastada. Mõnusa huumorimeele ja särtsaka naeruga aitab ta nii iseennast kui ka oma kolleege. Mariti üheks suureks kireks on keegel ja selle pisikuga nakatab ta ka kõiki teisi, treenides Elvas nii noori kui vanu. Marit on ise võrrelnud end Kunksmooriga ja me nõustume - neis mõlemas on tummine ports lapsemeelset rõõmu!

Airi, 5. klassi õpetaja ja inglise keele õpetaja 1. klassis

Airi on nagu tulesäde, mis mööda Peedu kooli ringi vilksab, nii et aeglasemal silmal on tema liikumisi isegi raske tabada. Küll on ta õpilasteni viimas äärmise põhjalikkusega ettevalmistatud uudset tehnoloogiat rakendavat põnevat üldõpetustundi, siis küpsetab kohvikutepäevaks piparkoogimaitselisi pulgakooke, vahepeal on korda saanud kõik korrastamist vajavad käsitööriiulid ja justkui muuseas on lasteringi mudilastega lauldud ja mängitud hoopiski inglise keeles. Airi käes liigub kõik justkui mängleva kerglusega ja energiast ja ideedest pole tal seni veel puudu tulnud. Õpetajana on Airile tähtis, et kõik lapsed oleksid tunnis kaasatud ja saaksid toimetada just neile sobival tasemel. Tema kohvitassi peal peaks seisma kiri: “Mina olen Airi. Mis on Sinu supervõime?”

Madli, I-II kooliastme õppejuht, 6. klassi õpetaja

Madli on Peedu kooli õpetajate hulgas üks pesamunadest, kuigi tema tasakaalukus ja rahulik olek seda esmapilgul eeldada ei lubagi. Madli väärtustab väga laste omavahelisi suhteid ja soovib neile eeskujuks olla. Me ei kahtle, et see nii ka on, kuna näeme igapäevaselt, kuidas ta märkab kõiki õpilasi, analüüsib olukordi ja leiab hea kontakti ühtviisi nii koolipere nooremate liikmete kui ka teismelistega, kolleegidest rääkimata. Madli eesmärk õpetajana on luua avastusi täis õpiprotsess ja toetada igat õpilast tema arengu juures. Siinkohal tuleb kindlasti kasuks Madli süsteemsus. Kolleegina on ta ääretult koostöine, usaldusväärne ja aktiivne. Madli on alati avatud uutele ideedele ja mõtetele ning sarnaselt mõne teise õpetajaga Peedu koolis, on ka tal raskusi “ei” ütlemisega.

Annika, 7. klassi õpitee mentor

Annika on alustanud kohe eriti julgelt ning võtnud enda coachiva tiiva alla meie kõige suuremad ehk esimese 7. klassi Peedu koolis. Koostöiselt ja avatult loob ta õpilastele just neile kõige sobivama keskkonna, kus ühiselt eesmärke seada, toimetada ja tehtut reflekteerida. Annika eriline salahuvi on seotud tehisaru ja kõikide selle võimalustega ning sellest võiks ta rääkida pikalt nii õpilaste kui õpetajatega. Annika julgustab iga last alati nende soovide ja unistuste poole püüdlema. Soe naeratus, mis tal ka vihmastel päevadel endaga kaasas on, toob kõigile koolipere liikmetele sära silma.

Thalia, 3.-6. klassi inglise keele õpetaja

Meie koolis on tänu Thaliale palju rohkem inglise keelt kuulda. Kogu kollektiiv ja muidugi ka õpilased peavad vahepeal, või siis üsna tihti, mugavustsoonist välja astuma ja teisele keelele ümber lülituma. Õpilased on sellega tänu meie inglise keele õpetamise kümblusmetoodikale õnneks harjunud, kolleegidel läheb ehk veidi kauem aega… Thalia toob enda positiivsuse, lahkuse, avatud meele ja suure südamega kooliellu mõnusat sära. Talle on väga oluline luua iga õpilasega just nende ainulaadne ja toetav suhe ning selleks on ta valmis vajadusel karatet tegema, joonistama või pitsat küpsetama. Thaliat ei heiduta pikad töölesõidud, ta naudib meie looduslähedast toimetamist ja olemist. Thalia eriline lemmik on onniala!

Erika, I , II ja III kooliastme õpetaja

Kui on vaja valida raamatut, mida järgmiseks lugeda, võib alati pöörduda Erika poole. Ta on palju lugenud, laia silmaringiga ja oskab igaühele midagi sobivat soovitada. Erikale on õpetajana oluline lastele erinevate näidete abil seoseid luua. Ta arvestab alati laste soovidega ning on valmis nendega ette võtma põnevaid tegemisi. Erika rahulik olek ja sõbralik meel mõjuvad rahustavalt ka energilisematelegi. Tema eriliseks tugevuseks on lastes ajaloo vastu huvi äratamine. Ajalootundides räägib Erika palju põnevaid lugusid, mis köidavad nii väiksemate kui suuremate õppurite tähelepanu. Lisaks on Erika filigraanne kalligraafias - seda oskust jagab ta huvitunnis õpilastelegi ning kõik tähtsad kirjalikud ülestähendused koolis on just Erika tehtud. 

Martin, muusikaõpetaja ja eelkooli õpetaja

Meie hääled ja pillid on enda valvsa pilgu alla võtnud Martin, kes usub, et meie enda pärimusmuusika peaks jõudma nii suurte kui ka väikesteni. Oma rõõmsa ja siira olekuga on Martin loonud enda tundides toetava ja julgustava keskkonna kõikide õpilaste jaoks. Tundidest kostuvad lauluhääled ja laste rõõmsad kilked lubavad arvata, et Martini rõõm laulmisest ja muusika sees toimetamisest on jõudnud ka meie lasteni. Lisaks õpetajaametile tegutseb Martin ka väga mitmes bändis, millega aktiivselt muusikat tehakse ja esinemas käiakse. Olgu need siis lõkkeõhtud, aktused, muusikapäevad või lihtsalt koosviibimised, Martin suudab alati üllatada ja luua hubase meeleolu oma imelise lauluhääle, kitarrimängu ja sooja naeratusega.

Kirsi, eelkooli õpetaja ja majahaldjas

Majahaldjale kohaselt suudab Kirsi enda tegevustes olla alati nii vaikne ja rahulik, et ei märkagi, kui juba on maitsev söök koolimajja ilmunud või lapsed bussiga Kiidjärvele viidud või maja tolmust puhtaks pühitud või sööklas kõik kapid kindla süsteemi järgi ära organiseeritud. Kirsist õhkub soojust ja lahkust, mis paistab igale majja sisenenud külalisele juba kaugelt silma. Sedasama siirust ja energilisust saab näha ka Kirsi eelkoolitundides, kus ta koos meie kõige pisematega toimetab igal teisipäeval. Kirsi tohutu optimism ja pealehakkamine ei lase tal aga kunagi öelda asjadele “Ei”, vaid juhib teda alati uutele ja põnevatele lahendustele, et ikka kogu koolipere elu veelgi mõnusamaks muuta!

Helen, keelementor, 7. klassi inglise keele õpetaja ja metsakümbluse eestvedaja

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on HelenA-865x1024.jpg

Helen teeb kõiki asju suure südame ja tähelepanelikkusega, tal ei jää märkamata ükski laps ega ebatäpsus exceli tabelis. Helen on valmis vastu võtma väljakutseid ning alustatu viib sihipäraselt lõpuni. Ta on oma töös väga pühendunud, põhjalik ja pädev, osates seejuures luua head suhted õpilastega. Ta jõuab väga hästi lasteni, süvenedes nende muredesse ning rõõmustades kaasa nende edusammudele. Ka lastele ei jää Heleni südamega tehtud töö märkamata, tihti ümbritseb Helenit teda kallistavate laste parv. Selles korrektses ja põhjalikus pedagoogis on peidus ka väike vimka, Helen peab väga lugu oskuslikust suhtluskunstist ja heast huumorist ning on ka ise selles äärmiselt osav.

Tiina, eripedagoog

Tiina omab õpetajana hindamatut kogemustepagasit. Pikk kogemus ja omandatud logopeed-eripedagoogi eriala teevad Tiinast asendamatu abilise kolleegidele ning läbi selle saab toetatud iga Peedu kooli õpilane. Tiina tugevusteks on hea suhtlemisoskus  ning kiire õppimis- ja kohanemisvõime. Ta leiab lastega hõlpsasti ühise keele ning tema juures saavad “pihil käia” kõik soovijad. Tiina ei ütle kolleegide hulludele plaanidele kunagi “ei”. Kui õpetajad leiavad, et saalinurka sobiks tipitelk, on Tiinal osava käsitöölisena see paari päevaga tehtud. Kolleegid näevad temas avatud meele ja positiivse ellusuhtumisega inimest, kellel on julgust ja tahet oma elus ette võtta muutusi. Tiina särtsakus ja terav huumor muudavad põnevaks ka kõige igavamad koosolekud!

Valdek, 7. klassi muusikaline juhendaja

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on valdek4.jpg

Õpetaja Valdek hoolitseb Peedu koolis selle eest, et lapsed katsetaksid erinevate muusikainstrumentidega, kuulaksid erinevaid muusikažanre, laulaksid nagu põldlõokesed ning teaksid bändipoiste käemärkide salakeelt. Tema tunnid on nii põnevad, et tihti jäävad lähedalasuvad õpetajadki kuulama ja tarkusi koguma. Kes ei tahaks siis teada, kuidas bändiliikmed üksteisele märku annavad, et soovivad keset laulu soleerima hakata? Valdekul endal muidugi soleerimisega muret ei ole - ta on kargel veebruarihommikul end ise kitarril saatel kooliõuel “Eesti muld ja eesti süda” laulnud, etendanud kõikide kolleegide rõõmuks känguru ja üksinda terve garderoobi läikima löönud. Sellest lähtub, et kolleegina on Valdek väga avatud, aktiivne ning õnneks või kahjuks ei oska ta öelda „ei“. Lisaks on Valdek võtnud oma südameasjaks veenduda, et tema kolleegide häälepaelad peaksid koormusele vastu ning asunud neid treenima (häälepaelu, mitte kolleege!).

Liina, kooli- ja kogukonnamaja perenaine ning loomi kaasava õppe koordinaator

Liina on Peedu kooli juures olnud algusest saadik. Ta on esimese Peedu kooli vilistlane ning praeguse Peedu kooli üks alg- ja tugisammasteks. Viimasel ajal võib tõele au andes Liinat pigem näha Olafi või Jürka seltsis - need on ainult mõned kooli kõrval elavad ponid, kes on võitnud Liina südame. Lisaks jälitab Liinat õues tihti häälekas lambakari, mõned kalkunid ja kogemata lahti pääsenud hiidküülikud. Koolimajas sees aga kuulab ta alati kõik suured ja väikesed inimhinged ära ja leiab tihti teistmoodi mõtte või vaatenurga. Teemadering, mida Liina valdab, on pikk ja lai, tigude hingeelust parima juukselõikuseni välja. Olgu see suvekool, teadusring, huvitund või ukulele - Liina on varmas kõiges kaasa lööma ja oma teadmisi jagama.

Ülle, psühholoog

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on ulle_sarg.jpg

Ülle on Peedu kooli "vanaema" ja üks kooli loojatest. Ta on õppinud psühholoogiat ja töötanud mitmetes erinevates koolides. Töised aastad on andnud Üllele väärtusliku kogemustepagasi, milles jätkub nõuandeid ja tuge kõigile, kes murega tema poole pöörduvad. Ülle juhindub oma töös põhimõttest, et lapsed oleksid toetatud parimal võimalikul moel, mis tähendab alati koostööd vanemate ja õpetajatega. Lisaks hoiab Ülle kõrgel kodukoha kultuuriloo lippu ning hoolitseb selle eest, et uued ja noored kolleegid teaksid kõike Teofrastusest, Nuti veskist ja Kirjanike Liidu suvekodust. Hästi tore on ka Ülle komme sünnipäevalastele meepurgike kinkida, mida üle andes ta ütleb: “Kingin Sulle lilled purgis.”