Meie inimesed

Kersti, koolijuht

Koolijuht Kersti sobib Peedu sambla ja mändide vahele nagu valatult. Mõnes õuevahetunnis Kerstit kohates võite arvata, et olete silmanud haldjat. Kuid ärge laske tema sahisevatel seelikutel ja malbel naeratusel end eksitada, tegemist on siiski ääretult põhjaliku ja sihikindla inimesega, kes võimestab ühtviisi edukalt nii suuri gruppe kui ka üksikisikuid. Pärast Kerstiga vestlemist tunned end täidetuna uue energiaga, ta oskab sind osavalt suunata lahenduste leidmisel. Tema asjalikkus soojendab kõigi temaga koostööd tegevate inimeste südameid. Kersti märkab laste isikupära ja tema südameasjaks on iga lapse sujuv haridustee, kus nad on toetatud ja väärtustatud. Ei ole välistatud, et mõnikord pärast tööpäeva lõppu haarab ta kunstitarbed, istub konnatiigi kaldale ja lõuendile saab kantud Peedu looduse lummav võlu.

Anna-Liisa Peterson, 1. klassi õpetaja, eelkooli õpetaja

Anna-Liisa on üks Peedu kooli loojatest ja ühtlasi ka kooli esimene õpetaja. Veelgi enam, Anna-Liisa on ise esimese Peedu kooli vilistlane. Oma töös pöörab ta suurt rõhku laste enesejuhtimis- ja suhtlemisoskuse arendamisele. Selles aitab teda huvi teadlikult käesolevas hetkes olemise kunsti vastu. Anna-Liisa on õuesõppeentusiast. Ta on tunnustatud matkajuht, mis annab Peedu koolis õpetamisele toreda lisandväärtuse, kuna meie kooli üks tähtsamaid alustalasid on just looduskeskkond ja selles peituvad õppimisvõimalused. Kui Sa märkad kargel sügishommikul kooliõuel lapsi käbidega arvutamas, vaata tähelepanelikumalt, sest üks neist on kindlasti meie pisike, kuid tragi õpetaja Anna-Liisa. 

Airi Holm, 2. klassi õpetaja

Airi on Peedu kooli tegemistega kursis olnud kooli loomisest saadik, käinud abiks näiteks Elva kohvikutepäeval osalemisel (Airi valmistab imemaitsvaid piparkoogimaitselisi pulgakooke!), viinud läbi eelkoolitunde ja olnud alati toetav kooliga seonduvates toimetustes. Klassiõpetajana TERAs töötatud aastad on andnud talle hea kogemustepagasi üldõpetuse rakendamiseks koolitundides. Õnneks on ka Airil suur armastus õuesõppe vastu, ilma milleta oleks ilmselt Peedu koolis keeruline õpetada. Tema salajaseks supervõimeks on teha käsitööd, mis on alati valmistatud äärmise põhjalikkusega ja näeb imeilus välja. Airi nakatab oma põneva hobiga kindlasti ka Peedu kooli õpilasi. 

Marika Odar, 3. klassi õpetaja, eelkooli õpetaja

Õpetaja Marika on töötanud lastega vanuses 3-13 juba alates laulvast revolutsioonist. Ta peab oluliseks aidata lapsel esmalt lahti mõtestada ümbritsevat maailma ja toetada uute tahkude avastamisel. Õpetajana annab Marika edasi seda, mida ise armastab ja väärtustab ehk mitmekesiseid tegevusi ja uusi teadmisi seotuna läbi muusika, looduse ja käelise tegevuse, seejuures iga õpilast märgates, mõistes ja toetades. Marika on eriliselt mõjus läbi eeskuju, olles alati tasakaalukas, oma ütlemistes ja tegemistes läbimõeldud ja väga empaatiline. Kolleegina on Marika väga soe ja avatud. Mõnele võib tulla üllatusena, et selles korrektses ja väga süsteemses õpetajas on tegelikult peidus paraja vürtsikusega peen huumorimeel. 

Lea Sinisaar, 4. klassi õpetaja, II kooliastme liikumisõpetuse õpetaja

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on Lea-934x1024.jpg

Peedu õpilaste seas on teada-tuntud tõsiasi, et õpetaja Lea klassis saab vaimule kosutavaid teepause pidada ja võimlemispallil võib istuda ka matemaatikatunnis. Lea ise hoiab enda vaimu erksana varahommikul järves ujumas käies ja aktiivselt reisides. Väga olulisel kohal on tema jaoks tervislikud eluviisid. Lead võib tihti kohata kiiver peas, Elva terviseradadel jalgrattaga sõitmas või reipal sammul trennisaali suundumas. Aktiivne eluviis ja varasem liikumisõpetajana töötamise kogemus annavad Leale liikumisõpetuse tundideks palju põnevaid ideid. Kahtlustame, et sellist spordiala, mida Lea poleks harrastanud, vist ei olegi. Milline eeskuju! Kolleegina on Lea korrektne, usaldusväärne ja tema stiilsed valikud pakuvad kolleegidele alati rõõmu.

Tiina Ruus, 5. klassi õpetaja, eripedagoog

Tiina omab õpetajana hindamatut kogemustepagasit. Pikk kogemus ja omandatud logopeed-eripedagoogi eriala teevad Tiinast asendamatu abilise kolleegidele ning läbi selle saab toetatud iga Peedu kooli õpilane. Tiina tugevusteks on hea suhtlemisoskus  ning kiire õppimis- ja kohanemisvõime. Ta leiab lastega hõlpsasti ühise keele ning tema juures saavad “pihil käia” kõik soovijad. Tiina ei ütle kolleegide hulludele plaanidele kunagi “ei”. Kui õpetajad leiavad, et saalinurka sobiks tipitelk, on Tiinal osava käsitöölisena see paari päevaga tehtud. Kolleegid näevad temas avatud meele ja positiivse ellusuhtumisega inimest, kellel on julgust ja tahet oma elus ette võtta muutusi. Tiina särtsakus ja terav huumor muudavad põnevaks ka kõige igavamad koosolekud!

Madli Vares, 6. klassi õpetaja

Madli on Peedu kooli õpetajate hulgas üks pesamunadest, kuigi tema tasakaalukus ja rahulik olek seda esmapilgul eeldada ei lubagi. Madli väärtustab väga laste omavahelisi suhteid ja soovib neile eeskujuks olla. Me ei kahtle, et see nii ka on, kuna näeme igapäevaselt, kuidas ta märkab kõiki õpilasi, analüüsib olukordi ja leiab hea kontakti ühtviisi nii koolipere nooremate liikmete kui ka teismelistega, kolleegidest rääkimata. Madli eesmärk õpetajana on luua avastusi täis õpiprotsess ja kujundada 6. klassi õpilaste viimane aasta Peedu koolis sujuvaks üleminekuks uutele radadele. Siinkohal tuleb kindlasti kasuks Madli süsteemsus. Kolleegina on ta ääretult koostöine, usaldusväärne ja aktiivne. Madli on alati avatud uutele ideedele ja mõtetele ning sarnaselt mõne teise õpetajaga Peedu koolis, on ka tal raskusi “ei” ütlemisega.

Merle Sasi, inglise keele õpetaja 2. - 5. klass

Merle leidis tee Peedu kooli inglise keele õpetajana, ent tema energiat ja teotahet jätkub koolimajas ka kõigele muule, mis vajab märkamist ja ära tegemist, olgu selleks siis tervele kooliperele Venemaa kultuuri tutvustamine, köögi koristamine või uue hindamissüsteemi loomisel kaasaaitamine. Eriliselt hästi on Merle kohalolek mõjunud kooli toalilleperele. Õpetajana on Merle väga põhjalik ja täpne, tema valvsa pilgu all saavad lauldud kõik laulud ja räägitud kõik jutud. Inglise keeles, muidugi. Kolleegide hulgas on saanud täielikuks hitiks Merle odrakarask. See on retsept, mis on väärt jagamist!  

Prosze: 2 muna, 2 tl soola, 2 sl suhkrut, 100g sulatatud võid, 250g kohupiima, 5 dl keefiri, 5 dl odrajahu, 2 dl nisujahu, 1 tl soodat, seemneid
Kokkupanek on just selles järjekorras. Seejärel torka karask eelsoojendatud ahju 180 kraadi juurde ja küpseta kindlasti vähemalt 40 minutit, vajadusel kauem.

Smacznego!

Helen Altin-Ilves, inglise keele õpetaja 1. klassis ja eelkoolis

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on HelenA-865x1024.jpg

Helen teeb kõiki asju suure südame ja tähelepanelikkusega, tal ei jää märkamata ükski laps ega ebatäpsus exceli tabelis. Helen on valmis vastu võtma väljakutseid ning alustatu viib sihipäraselt lõpuni. Ta on oma töös väga pühendunud, põhjalik ja pädev, osates seejuures luua head suhted õpilastega. Ta jõuab väga hästi lasteni, süvenedes nende muredesse ning rõõmustades kaasa nende edusammudele. Ka lastele ei jää Heleni südamega tehtud töö märkamata, tihti ümbritseb Helenit teda kallistavate laste parv. Selles korrektses ja põhjalikus pedagoogis on peidus ka väike vimka, Helen peab väga lugu oskuslikust suhtluskunstist ja heast huumorist ning on ka ise selles äärmiselt osav.

Anneli Armus-Juhkam, õppejuht ja inglise keele õpetaja 6. klassile

Annelil on ideid nii palju, et kolleegid imestavad tihti, kuidas need erinäolised mõtted kõik tema sisse ära mahuvad. Eriti vahva on aga see, et Anneli teeb need ka teoks. Seega on üpris tavaline, et tal on enamasti käsil 8 projekti ja umbes sama palju peas ootel, lisaks kütab ta ära koolikatla, asendab inglise keele tundi ja lülitab tagasi sisse vahepeal koolimajast ootamatult lahkunud elektri. Kõige rohkem on Anneli tegelikult visionäär, kes näeb, kuhu ja kuidas liikuda ja ei jäta seda kindlasti enda teada. Üheks tema suuremaks võimeks on empaatiavõime - Annelile on olulised inimesed, nii väiksed kui suured ning nende heaolu. Tema julgus teiste eest seismisel jääb silma kõigile, kes temaga kokku puutuvad. Annelil on arvamus iga teema kohta ja lahendus igale murele. Ainult et enne kui hakkad oma murega tema poole pöörduma, veendu, et ta on ära joonud rohke suhkruga maitsestatud kange hommikukohvi!

Kristina Kiisk, vene keele õpetaja

Õpetaja Kristina tegeleb Peedu koolis küll vene keele lasteni viimisega, kuid tegelikult ei ole üldse mingi saladus, et tema kirg on laskmine. Ta teeb seda suisa nii hästi, et on kahekordne Eesti täiskasvanute meister 25m spordipüstoli alal. Lisaks pedagoogihariduse omandamisele on Kristina ladus ka näiteks prantsuse keeles ning täiendanud ennast erinevate maade ja merede taga. Selline elutee võtab lausa silme eest kirjuks, ent pole viga! Peedu männid ja mahedad tuuleiilid mõjuvad rahustavalt. Lisaks mõjub Kristinale rahustavalt ka ristsõnade lahendamine ja jooga. Kolleegina on Kristina parimad küljed meil veel avastamiseks, kindlasti anname neist peagi teilegi teada. Usume, et nii mitmekülgses inimesed peidab end veel mitu head üllatust!

Valdek Ott, muusikaõpetaja

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on valdek4.jpg

Lõpuks ometi! Mees! Õpetaja Valdek hoolitseb Peedu koolis selle eest, et lapsed katsetaksid erinevate muusikainstrumentidega, kuulaksid erinevaid muusikažanre, laulaksid nagu põldlõokesed ning teaksid bändipoiste käemärkide salakeelt. Tema tunnid on nii põnevad, et tihti jäävad lähedalasuvad õpetajadki kuulama ja tarkusi koguma. Kes ei tahaks siis teada, kuidas bändiliikmed üksteisele märku annavad, et soovivad keset laulu soleerima hakata? Valdekul endal muidugi soleerimisega muret ei ole - ta on kargel veebruarihommikul end ise kitarril saatel kooliõuel “Eesti muld ja eesti süda” laulnud, etendanud kõikide kolleegide rõõmuks känguru ja üksinda terve garderoobi läikima löönud. Sellest lähtub, et kolleegina on Valdek väga avatud, aktiivne ning õnneks või kahjuks ei oska ta öelda „ei“. Lisaks on Valdek võtnud oma südameasjaks veenduda, et tema kolleegide häälepaelad peaksid koormusele vastu ning asunud neid treenima (häälepaelu, mitte kolleege!).

Erika Ridaliste, 2. kooliastme õpetaja

Kui on vaja valida raamatut, mida järgmiseks lugeda, võib alati pöörduda Erika poole. Ta on palju lugenud, laia silmaringiga ja oskab igaühele midagi sobivat soovitada. Erikale on õpetajana oluline lastele erinevate näidete abil seoseid luua. Ta arvestab alati laste soovidega ning on valmis nendega ette võtma põnevaid tegemisi. Erika rahulik olek ja sõbralik meel mõjuvad rahustavalt ka energilisematelegi. Tema eriliseks tugevuseks on lastes ajaloo vastu huvi äratamine. Ajalootundides räägib Erika palju põnevaid lugusid, mis köidavad nii väiksemate kui suuremate õppurite tähelepanu. Lisaks on Erika filigraanne kalligraafias - seda oskust jagab ta huvitunnis õpilastelegi ning kõik tähtsad kirjalikud ülestähendused koolis on just Erika tehtud.

Liina Luure, kooli- ja kogukonnamaja perenaine, kunstiõpetaja 2. kooliastmes

Liina on Peedu kooli juures olnud algusest saadik. Ta on esimese Peedu kooli vilistlane ning praeguse Peedu kooli üks alg- ja tugisammasteks. Viimasel ajal võib tõele au andes Liinat pigem näha Olafi või Jürka seltsis - need on kooli kõrval elavad ponid, kes on võitnud Liina südame. Lisaks jälitab Liinat õues tihti häälekas lambakari, mõned kalkunid ja kogemata lahti pääsenud jänesepojad. Koolimajas sees aga kuulab ta alati kõik suured ja väikesed inimhinged ära ja leiab tihti teistmoodi mõtte või vaatenurga. Teemadering, mida Liina valdab, on pikk ja lai, tigude hingeelust parima juukselõikuseni välja. Olgu see suvekool, teadusring või ukulele - Liina on varmas kõiges kaasa lööma ja oma teadmisi jagama. Lisaks viib ta läbi II kooliastme kunstiõpetust ja teeb seda suisa inglise keeles!

Anni Palmi, päevalõpula õpetaja

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on Anni1.jpg

Need õpilased ja õpetajad, kes pärast koolipäeva kohe koduteed ei leia, saavad veeta kvaliteetset ja mõnusat aega õues Anni seltsis. Tihti näeb teda pärastlõunal koolihoovis ringi jalutamas, kohvitops peos, näol sulnis naeratus ja silmis lahke pilk. Annil on alati väga hea ülevaade pikemalt kooli jäänud laste logistikast - ta oskab silmagi pilgutamata öelda, kes mis kell kuhu ja millega läheb. Anni on süsteemne ja põhjalik. Tal jagub häid sõnu kõigile, nii suurtele kui väikestele ja ta on alati valmis kaasa lööma kooli tegemistes, olgu selleks siis kohvikutepäev, talgud või teemapäev. Eriti hästi oskab Anni valmistada kohvi, nii endale kui teistele - talle on suisa omistatud mitteametlik “Peedu kooli barista” tiitel.

Ülle Särg, psühholoog

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on ulle_sarg.jpg

Ülle on Peedu kooli "vanaema" ja üks kooli loojatest. Ta on õppinud psühholoogiat ja töötanud mitmetes erinevates koolides. Töised aastad on andnud Üllele väärtusliku kogemustepagasi, milles jätkub nõuandeid ja tuge kõigile, kes murega tema poole pöörduvad. Ülle juhindub oma töös põhimõttest, et lapsed oleksid toetatud parimal võimalikul moel, mis tähendab alati koostööd vanemate ja õpetajatega. Lisaks hoiab Ülle kõrgel kodukoha kultuuriloo lippu ning hoolitseb selle eest, et uued ja noored kolleegid teaksid kõike Teofrastusest, Nuti veskist ja Kirjanike Liidu suvekodust. Hästi tore on ka Ülle komme sünnipäevalastele meepurgike kinkida, mida üle andes ta ütleb: “Kingin Sulle lilled purgis.”

Kerstin Kesler, koolijuht (lapsega kodus)

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on Kerstin-4-695x1024.jpg

„Esimene asi, mis mul teha tuleb,“ ütles Alice iseendale, kui ta metsas ringi kõndis, „on kasvada jälle oma õige kasvuni. Ja teine asi on leida tee sinna ilusasse maailma. Minu meelest on see kõige etem plaan.“ – Lewis Carroll, „Alice imedemaal“

Kerstin peab meie ühiskonna tulevikuvajadustest lähtuvalt väga tähtsaks, et igaüks saaks rakendada oma võimeid maksimaalselt. Ta usub, et muutused on need, mis meid edasi viivad, ning kui suurelt unistada, siis on võimalus selles suures ja laias maailmas leida see miski, mis võimaldab meil olla kõige paremad õpilased, õpetajad ja koolijuhid. Kerstin on juhina empaatiline, tasakaalukas ja lahendustele orienteeritud. Ta teab, et parimate tulemusteni jõutakse ühtse meeskonnana sammudes.

Viire Sepp, kooli Sõber

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on Viire_HansaRotary.jpg

Viire on meie kooli Sõber. Sõber kindlasti suure algustähega, sest Viire on  aastaid ülikoolis õpetajaid õpetanud, teaduskooli juhtinud ja väärib oma kogemuste, teadmiste ja tarkuse poolest lugupidamist ja austust. Viirele meeldisid meie maja ja mõtted ning Viire meeldis meile, esimesest hetkest alates. Viire aitab meie kooli mentorina nii nõu kui jõuga ja osaleb projektide käivitamisel. Viire unistab koolist, mis on arenev ja avatud, tark ja teadmishimuline, loov ja liikuv, ettevõtlik ja energiline, kaasav ja koostöine, aga kindlasti toetav ja tunnustav, soe ja sõbralik. Unistame üheskoos.