Meie inimesed

Kersti, koolijuht

Koolijuht Kersti sobib Peedu sambla ja mändide vahele nagu valatult. Mõnes õuevahetunnis Kerstit kohates võite arvata, et olete silmanud haldjat. Kuid ärge laske tema sahisevatel seelikutel ja malbel naeratusel end eksitada, tegemist on siiski ääretult põhjaliku ja sihikindla inimesega, kes võimestab ühtviisi edukalt nii suuri gruppe kui ka üksikisikuid. Pärast Kerstiga vestlemist tunned end täidetuna uue energiaga, ta oskab sind osavalt suunata lahenduste leidmisel. Tema asjalikkus soojendab kõigi temaga koostööd tegevate inimeste südameid. Kersti märkab laste isikupära ja tema südameasjaks on iga lapse sujuv haridustee, kus nad on toetatud ja väärtustatud. Ei ole välistatud, et mõnikord pärast tööpäeva lõppu haarab ta kunstitarbed, istub konnatiigi kaldale ja lõuendile saab kantud Peedu looduse lummav võlu.

Anneli, õppejuht, 1. klassi õpetaja 

Annelil on ideid nii palju, et kolleegid imestavad tihti, kuidas need erinäolised mõtted kõik tema sisse ära mahuvad. Eriti vahva on aga see, et Anneli teeb need ka teoks. Seega on üpris tavaline, et tal on enamasti käsil 8 projekti ja umbes sama palju peas ootel, lisaks kütab ta ära koolikatla, asendab inglise keele tundi ja lülitab tagasi sisse vahepeal koolimajast ootamatult lahkunud elektri. Kõige rohkem on Anneli tegelikult visionäär, kes näeb, kuhu ja kuidas liikuda ja ei jäta seda kindlasti enda teada. Üheks tema suuremaks võimeks on empaatiavõime - Annelile on olulised inimesed, nii väiksed kui suured ning nende heaolu. Tema julgus teiste eest seismisel jääb silma kõigile, kes temaga kokku puutuvad. Annelil on arvamus iga teema kohta ja lahendus igale murele. Ainult et enne kui hakkad oma murega tema poole pöörduma, veendu, et ta on ära joonud rohke suhkruga maitsestatud kange hommikukohvi!

Airi, 2. klassi õpetaja

Airi on nagu tulesäde, mis mööda Peedu kooli ringi vilksab, nii et aeglasemal silmal on tema liikumisi isegi raske tabada. Küll on ta õpilasteni viimas äärmise põhjalikkusega ettevalmistatud uudset tehnoloogiat rakendavat põnevat üldõpetustundi, siis küpsetab kohvikutepäevaks piparkoogimaitselisi pulgakooke, vahepeal on korda saanud kõik korrastamist vajavad käsitööriiulid ja justkui muuseas on lasteringi mudilastega lauldud ja mängitud hoopiski inglise keeles. Airi käes liigub kõik justkui mängleva kerglusega ja energiast ja ideedest pole tal seni veel puudu tulnud. Õpetajana on Airile tähtis, et kõik lapsed oleksid tunnis kaasatud ja saaksid toimetada just neile sobival tasemel. Tema kohvitassi peal peaks seisma kiri: “Mina olen Airi. Mis on Sinu supervõime?”

Marika, 3. klassi õpetaja

Õpetaja Marika on töötanud lastega vanuses 3-13 juba alates laulvast revolutsioonist. Ta peab oluliseks aidata lapsel esmalt lahti mõtestada ümbritsevat maailma ja toetada uute tahkude avastamisel. Õpetajana annab Marika edasi seda, mida ise armastab ja väärtustab ehk mitmekesiseid tegevusi ja uusi teadmisi seotuna läbi muusika, looduse ja käelise tegevuse, seejuures iga õpilast märgates, mõistes ja toetades. Marika on eriliselt mõjus läbi eeskuju, olles alati tasakaalukas, oma ütlemistes ja tegemistes läbimõeldud ja väga empaatiline. Kolleegina on Marika väga soe ja avatud. Mõnele võib tulla üllatusena, et selles korrektses ja väga süsteemses õpetajas on tegelikult peidus paraja vürtsikusega peen huumorimeel.

Eneli, 4. klassi õpetaja ja eripedagoog

Eneli puhul ei ole kindel, kus tema anded lõppevad (või kas üldse). Meie pole seda piiri igatahes veel leidnud. Lisaks klassiõpetajana toimetamisele on Peedu koolis saanud rakendust Eneli osavad eripedagoogilised oskused. Tema oskus südamega vaadata ja kuulata on niivõrd tähelepanuväärne, et sulatab kiirelt ka kõige arglikuma väikese hinge, suurtest rääkimata. Eneli on aus ja avatud meeskonnaliige ning läheb teemades alati süvitsi. Põhjalikkus, professionaalsus ja kohusetundlikkus ei ole Eneli puhul lihtsalt sõnakõlksud, vaid tegutsemisviis, mis iseloomustab kõiki ettevõtmisi, millele Eneli entusiastlikult “jah” on öelnud (seni pole veel ühtegi “ei”-d kostunud, anname teile teada, kui see juhtuma peaks). Sama vürtsine kui tšilli Eneli lemmikroogades on tema huumor, millega ta kostitab neid, kelle kohta kindlalt teab, et nad nalja mõistavad ja selle peale ei solvu.

Tiina, 5. klassi õpetaja, eripedagoog

Tiina omab õpetajana hindamatut kogemustepagasit. Pikk kogemus ja omandatud logopeed-eripedagoogi eriala teevad Tiinast asendamatu abilise kolleegidele ning läbi selle saab toetatud iga Peedu kooli õpilane. Tiina tugevusteks on hea suhtlemisoskus  ning kiire õppimis- ja kohanemisvõime. Ta leiab lastega hõlpsasti ühise keele ning tema juures saavad “pihil käia” kõik soovijad. Tiina ei ütle kolleegide hulludele plaanidele kunagi “ei”. Kui õpetajad leiavad, et saalinurka sobiks tipitelk, on Tiinal osava käsitöölisena see paari päevaga tehtud. Kolleegid näevad temas avatud meele ja positiivse ellusuhtumisega inimest, kellel on julgust ja tahet oma elus ette võtta muutusi. Tiina särtsakus ja terav huumor muudavad põnevaks ka kõige igavamad koosolekud!

Madli, 6. klassi õpetaja

Madli on Peedu kooli õpetajate hulgas üks pesamunadest, kuigi tema tasakaalukus ja rahulik olek seda esmapilgul eeldada ei lubagi. Madli väärtustab väga laste omavahelisi suhteid ja soovib neile eeskujuks olla. Me ei kahtle, et see nii ka on, kuna näeme igapäevaselt, kuidas ta märkab kõiki õpilasi, analüüsib olukordi ja leiab hea kontakti ühtviisi nii koolipere nooremate liikmete kui ka teismelistega, kolleegidest rääkimata. Madli eesmärk õpetajana on luua avastusi täis õpiprotsess ja kujundada 6. klassi õpilaste viimane aasta Peedu koolis sujuvaks üleminekuks uutele radadele. Siinkohal tuleb kindlasti kasuks Madli süsteemsus. Kolleegina on ta ääretult koostöine, usaldusväärne ja aktiivne. Madli on alati avatud uutele ideedele ja mõtetele ning sarnaselt mõne teise õpetajaga Peedu koolis, on ka tal raskusi “ei” ütlemisega.

Helen, 1.-4. klassi inglise keele õpetaja ja õppejuht

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on HelenA-865x1024.jpg

Helen teeb kõiki asju suure südame ja tähelepanelikkusega, tal ei jää märkamata ükski laps ega ebatäpsus exceli tabelis. Helen on valmis vastu võtma väljakutseid ning alustatu viib sihipäraselt lõpuni. Ta on oma töös väga pühendunud, põhjalik ja pädev, osates seejuures luua head suhted õpilastega. Ta jõuab väga hästi lasteni, süvenedes nende muredesse ning rõõmustades kaasa nende edusammudele. Ka lastele ei jää Heleni südamega tehtud töö märkamata, tihti ümbritseb Helenit teda kallistavate laste parv. Selles korrektses ja põhjalikus pedagoogis on peidus ka väike vimka, Helen peab väga lugu oskuslikust suhtluskunstist ja heast huumorist ning on ka ise selles äärmiselt osav.

Diana, 5.-6. klassi inglise keele õpetaja

Diana on väga julge ja vapper pealehakkaja. Lisaks sellele, et ta on avatud ootamatutele väljakutsetele, on ta ka ise ootamatusi täis. Näiteks lausus ta Peedu kooli kõrval toimetavaid loomi silmitsedes nii möödaminnes, et ka temal on kodus paar looma ja siis jäigi neid loetlema. Paarist loomast oli asi küll väga kaugel. See on meie jaoks puhas rõõm, kuna Peedu kooli õpetajate puhul on lisaks lastest hoolimisele oluliseks väärtuseks olla sõber ka loomadega. Ja mis saab olla huvitavamaks kokkusattumuseks kui tõsiasi, et Peedu kooli keeleaastal tuleb meile inglise keele õpetaja, kelle keelevaramus on ka väga hea soome keele oskus. Oleme märganud, et Dianal on suurepärane klapp meie kooli teismelistega, kellega koos neil inglise keele tunnid põnevalt mööduvad. Saame kinnitada, et nii laste kui õpetaja silmad säravad!

Kristina, vene keele õpetaja

Õpetaja Kristina tegeleb Peedu koolis küll vene keele lasteni viimisega, kuid tegelikult ei ole üldse mingi saladus, et tema kirg on laskmine. Ta teeb seda suisa nii hästi, et on neljakordne Eesti täiskasvanute meister püstoli alal. Lisaks on Kristina kirglik ristsõnade lahendaja ja külmaks ei jäta teda ka jooga (sic!). Kristina on ladus ka näiteks prantsuse keeles ning täiendanud ennast erinevate maade ja merede taga. Selline elutee võtab lausa silme eest kirjuks, ent pole viga! Peedu männid ja mahedad tuuleiilid mõjuvad rahustavalt… või siis mitte. Lubasime teile teada anda, mida põnevat me Kristina kohta veel teada saame. Teda kõnetab väga keskkond ja planeedi jätkusuutlikkus. Näe, juba ta ehitabki koolimaja kõrvale kompostikasti!

Valdek, muusikaõpetaja

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on valdek4.jpg

Lõpuks ometi! Mees! Õpetaja Valdek hoolitseb Peedu koolis selle eest, et lapsed katsetaksid erinevate muusikainstrumentidega, kuulaksid erinevaid muusikažanre, laulaksid nagu põldlõokesed ning teaksid bändipoiste käemärkide salakeelt. Tema tunnid on nii põnevad, et tihti jäävad lähedalasuvad õpetajadki kuulama ja tarkusi koguma. Kes ei tahaks siis teada, kuidas bändiliikmed üksteisele märku annavad, et soovivad keset laulu soleerima hakata? Valdekul endal muidugi soleerimisega muret ei ole - ta on kargel veebruarihommikul end ise kitarril saatel kooliõuel “Eesti muld ja eesti süda” laulnud, etendanud kõikide kolleegide rõõmuks känguru ja üksinda terve garderoobi läikima löönud. Sellest lähtub, et kolleegina on Valdek väga avatud, aktiivne ning õnneks või kahjuks ei oska ta öelda „ei“. Lisaks on Valdek võtnud oma südameasjaks veenduda, et tema kolleegide häälepaelad peaksid koormusele vastu ning asunud neid treenima (häälepaelu, mitte kolleege!).

Erika, I ja II kooliastme õpetaja

Kui on vaja valida raamatut, mida järgmiseks lugeda, võib alati pöörduda Erika poole. Ta on palju lugenud, laia silmaringiga ja oskab igaühele midagi sobivat soovitada. Erikale on õpetajana oluline lastele erinevate näidete abil seoseid luua. Ta arvestab alati laste soovidega ning on valmis nendega ette võtma põnevaid tegemisi. Erika rahulik olek ja sõbralik meel mõjuvad rahustavalt ka energilisematelegi. Tema eriliseks tugevuseks on lastes ajaloo vastu huvi äratamine. Ajalootundides räägib Erika palju põnevaid lugusid, mis köidavad nii väiksemate kui suuremate õppurite tähelepanu. Lisaks on Erika filigraanne kalligraafias - seda oskust jagab ta huvitunnis õpilastelegi ning kõik tähtsad kirjalikud ülestähendused koolis on just Erika tehtud. 

Liina, kooli- ja kogukonnamaja perenaine ning loomi kaasava õppe koordinaator

Liina on Peedu kooli juures olnud algusest saadik. Ta on esimese Peedu kooli vilistlane ning praeguse Peedu kooli üks alg- ja tugisammasteks. Viimasel ajal võib tõele au andes Liinat pigem näha Olafi või Jürka seltsis - need on ainult mõned kooli kõrval elavad ponid, kes on võitnud Liina südame. Lisaks jälitab Liinat õues tihti häälekas lambakari, mõned kalkunid ja kogemata lahti pääsenud hiidküülikud. Koolimajas sees aga kuulab ta alati kõik suured ja väikesed inimhinged ära ja leiab tihti teistmoodi mõtte või vaatenurga. Teemadering, mida Liina valdab, on pikk ja lai, tigude hingeelust parima juukselõikuseni välja. Olgu see suvekool, teadusring, huvitund või ukulele - Liina on varmas kõiges kaasa lööma ja oma teadmisi jagama.

Anni, päevalõpula ja eelkooli õpetaja ning koordinaator

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on Anni1.jpg

Need õpilased ja õpetajad, kes pärast koolipäeva kohe koduteed ei leia, saavad veeta kvaliteetset ja mõnusat aega õues Anni seltsis. Tihti näeb teda pärastlõunal koolihoovis ringi jalutamas, kohvitops peos, näol sulnis naeratus ja silmis lahke pilk. Annil on alati väga hea ülevaade pikemalt kooli jäänud laste logistikast - ta oskab silmagi pilgutamata öelda, kes mis kell kuhu ja millega läheb. Anni on süsteemne ja põhjalik. Tal jagub häid sõnu kõigile, nii suurtele kui väikestele ja ta on alati valmis kaasa lööma kooli tegemistes, olgu selleks siis kohvikutepäev, talgud või teemapäev. Anni hoole ja valvsa pilgu all on ka meie kõige pisemad koolipere liikmed ehk eelkool ning lisaks logistikale toimetab Anni nendega ka inglise keele ja üldõpetuslikes tundides. Eriti hästi oskab Anni valmistada kohvi, nii endale kui teistele - talle on suisa omistatud mitteametlik “Peedu kooli barista” tiitel.

Ülle, psühholoog

Selle pildi alt-atribuut on tühi. Failinimi on ulle_sarg.jpg

Ülle on Peedu kooli "vanaema" ja üks kooli loojatest. Ta on õppinud psühholoogiat ja töötanud mitmetes erinevates koolides. Töised aastad on andnud Üllele väärtusliku kogemustepagasi, milles jätkub nõuandeid ja tuge kõigile, kes murega tema poole pöörduvad. Ülle juhindub oma töös põhimõttest, et lapsed oleksid toetatud parimal võimalikul moel, mis tähendab alati koostööd vanemate ja õpetajatega. Lisaks hoiab Ülle kõrgel kodukoha kultuuriloo lippu ning hoolitseb selle eest, et uued ja noored kolleegid teaksid kõike Teofrastusest, Nuti veskist ja Kirjanike Liidu suvekodust. Hästi tore on ka Ülle komme sünnipäevalastele meepurgike kinkida, mida üle andes ta ütleb: “Kingin Sulle lilled purgis.”

Kerstin, koolijuht ja inglise keele õpetaja 2. kooliastmes (lapsega kodus)